sobota, 28 kwietnia 2012

                    ''Lady Gaga Marry The Night"
Tłumaczenie:
Kiedy patrzę wstecz na moje życie,
to nie tak, że nie chcę widzieć tego dokładnie tak,
jak miało to miejsce.
Po prostu wolę pamiętać je w artystyczny sposób.
Zgodnie z prawdą, kłamstwo o tym wszystkim
jest dużo bardziej uczciwe, ponieważ
ja je wymyśliłam.
Psychologia kliniczna mówi nam że prawdo podobnie
trauma jest najzmyślniejszym mordercą.
Wspomnień nie można poddać recyklingowi jak atomów czy cząsteczek w fizyce kwantowej.
Mogą one być utracone na zawsze.
To coś w rodzaju mojej przeszłości jako nie dokończonego obrazu i ja jako artystka tego malunku, muszę wypełnić wszystkie, brzydkie dziury i uczynić je znów pięknym.
To nie dlatego że byłam nieuczciwa.
Po prostu brzydzę się rzeczywistością.
Na przykład te pielęgniarki:
Mają na sobie przyszły sezon Calvin Klein,
i ja także.
I buty -custom Giuseppe Zannotti.
I ułożyły swoje siatkowe czapki na bok,
Jak paryskie berety.
Bo myślę że to romantyczne,
i wierze też że mięta będzie modna,
wiosną przyszłego roku.
I ta pielęgniarka z prawej?
Ma świetny tyłek.
Bum.
Prawda jest taka, że wtedy w klinice
nosili te śmieszne kapelusze,
aby ochronić swoje włosy od krwi.
I ta dziewczyna z lewej - zamówiła gummy bears i nóż parę godzin temu. Dali jej tylko gummy bears. Chciałabym aby mi dali tylko gummy bears.
P: Dzień dobry morfinowa księżniczko, jak się czujesz? Wszystko poszło bardzo dobrze. Tylko spójrz na siebie,pamiętam gdy Cię przywieźli. Wyglądasz zupełnie jak Twoja matka.
G:Właściwie, to moja matka jest świętą.
P: Tachykardia,tętno 120.
G: Mam zamiar to zrobić..
P: Brak intymności na dwa tygodnie. 90/40 ciśnienie krwi trochę niskie, ale zawsze masz raczej zaniżone.
G: Zostanę gwiazdą.. Wiesz dlaczego?
P: Dlaczego?
G: Ponieważ.. nie mam nic do stracenia.
P: Czy potrzeba ci jeszcze czegoś?
G: Śmiechu i gry na pianinie.
Bo: To może być ktoś istotny.
G: Halo? To mój manager.
Bo: Świetnie, mówiłam.
G: Ale ja jestem artystka - co? co to oznacza??
Jestem wielką gwiazdą.. Jestem tak brudna..
Moglibyście rzec, że straciłem wszystko. Ale wciąż miałam mój BeDazzler(urządzenie służące do łatania,mocowania łatek) i mam wiele łatek, błyszczących z M&J Trimming.
Więc siałam spustoszenie na jakiś starych drelichach i zrobiłam to, co zrobiła by każda dziewczyna.. Zrobiłabym to wszystko od nowa.
Zamierzam poślubić noc
Nie zrezygnuję ze swojego życia
Jestem wojowniczą królową
Oddam się namiętności, dzisiejszej nocy
Zamierzam poślubić ciemność,
kochać się z gwiazdami
Jestem żołnierzem swojej pustki
Jestem zwycięzcą.
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Nie mam zamiaru więcej płakać
Zamierzam poślubić noc
Nie pozostawiając nic do odkrycia na tych ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Zamierzam zasznurować buty,
Zarzucić skórę i wypłynąć w rejs
w dół ulicą, którą kocham
w moich siatkowych rękawiczkach.
Jestem grzesznikiem.
Potem pójdę do baru,
Ale nie mam zamiaru więcej płakać
Będę trzymać wysoko szklankę whisky
całując barmana dwa razy
Jestem frajerką.
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Nie mam zamiaru więcej płakać
Zamierzam poślubić noc
Nie pozostawię nic do odkrycia na ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Nic nie jest na tyle fajne,
żeby mnie od ciebie odciągnąć
Nowy Jork jest nie tylko opalenizną,
która nie schodzi.
Miłość jest nowym
Materiałem albo czernią
Kościste pistolety
Są ślubnymi dzwonami na poddaszu
Rozgrzej Ginger'a*
Aby wspiąć się na maskę El Camino
Nie powiększę dziur w siedzeniu moimi obcasami,
Bo to na nim się kochamy.
Dalej, biegnij
Włącz samochód i uciekaj!
Zamierzam wyjść za noc
Wypalimy dziury w ulicy
Zamierzam wyjść za noc
Nie pozostawię nic do odkrycia na ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Dalej! Za, noc.
*samochód, który Lady GaGa zaprezentowała na swoim zdjęciu na Twitterze. http://twitpic.com/4rmz8b 


Mało kto zrozumiał ten klip a więc tu z innej strony mam dla was symbolikę ''Marry the Night''

Ta piosenka razem z teledyskiem są niesamowite.Teledysk lepszy od najlepszych filmów a piosenka według niektórych z góry banalna a tu takie rzeczy! Wow wystarczy ją zrozumieć więc proszę:

!!!Symbolika “Marry the Night” Lady Gagi – kontrola umysłu i narodziny gwiazdy

 Teledysk do “Marry the Night” opowiada historię narodzin supergwiazdy sceny muzycznej, Lady Gagi. Dziwne jest to że jej “podróż” zaczyna się od opisywania symptomów typowych dla ofiar programu kontroli umysłu. Czy w tym teledysku istnieje drugie dno? Przyjrzymy się symbolice w “Marry the Night” oraz jej okultystycznemu znaczeniu.
Lady Gaga wprowadziła wielkie zamieszanie w szeregach swoich fanów zapowiadając że jej nowy klip Marry the Night będzie pokazywał wydarzenia z jej przeszłości. Ciekawe czy jej fani spodziewali się że klip zacznie się od pokazania Gagi w szpitalu psychiatrycznym
Dla tych jednak znających już związki między przemysłem rozrywkowym a programem kontroli umysłu opartym na torturach, historia jest jak najbardziej zrozumiała. Podczas gdy wiele z jej poprzednich klipów nawiązuje do tematyki prania mózgu w sposób subtelny i symboliczny, Marry the Night idzie dalej i wyjawia znacznie więcej. Pomimo wszlekich trudności, jak sama mówi, jest zdeterminowana do zaistnienia w przemyśle muzycznym i zrobi wszystko by osiągnąć swój cel. Dlatego też “poślubia noc” – jest to wyrażenie o głębszym znaczeniu.
Teledysk jest debiutem reżyserskim Gagi i według MTV.com jest w zasadzie wielkim “dziękuje” dla Interscope Records – wytwórni z którą Gaga podpisała kontrakt. Jest to prawda ale nie cała: klip jest też wyrazem podziękowań dla ludzi stojących w cieniu wytwórni płytowej: dla “Nocy” którą poślubiła. Zobaczmy najważniejsze sceny w teledysku.

W szpitalu psychiatrycznym


Na początku teledysku widzimy Gagę przedstawioną jako pacjentkę w jakimś oddziale szpitala psychiatrycznego. Leżąc na noszach samojezdnych pchanych przez dwie pielęgniarki, Gaga opisuje sposób w jaki postrzega rzeczywistość. Nie mogąc znieść tego co przeżyła (trauma) Gaga ucieka do swojego własnego świata aby móc dalej funkcjonować. Objawy rozpadu osobowości opisywane przez Gagę odpowiadają objawom i celom opartej na traumie kontroli umysłu, programowi Monarch  Program Monarch używa różnych metod; przemocy, narkotyków i gwałtu do wywołania traumy i dysocjacji (rozszczepienia) osobowości ofiary – naturalnego mechanizmu obronnego mózgu. Rozpad osobowości jest następnie wykorzystywany przez “treserów” od prania mózgu do programowania w tej osobie nowych osobowości alternatywnych (alter ego). Jest to historia opisywana w Marry the Night, gdzie Gaga tworzy nową osobowość dla stania się sławną.
Proces ten powoduje również wielkie dziury w pamięci ofiar próbujących odkryć swoją przeszłość. W intro nowego klipu Gaga opisuje jak ofiara programu Monarch może postrzegać rzeczywistość:
“Gdy spoglądam wstecz, to nie tak że nie chce widzieć rzeczy dokładnie takimi jakie były, ja po prostu wolę pamiętać je w sposób artystyczny. Mówiąc szczerze, kłamstwo o nich jest znacznie bardziej prawdziwe, ponieważ to ja je stworzyłam. Kliniczna psychologia mówi nam że trauma jest ostatecznym zabójcą. Wspomnienia nie są wprowadzane ponownie w obieg tak jak atomy i cząsteczki w fizyce kwantowej. Mogą być stracone na zawsze. Tak jakby moja przeszłość była niedokończonym obrazem, a ja jako twórca tego obrazu, muszę wypełnić czymś te obrzydliwe dziury i uczynić je na powrót pięknymi. To nie tak że jestem nieszczera, ja po prostu brzydzę się rzeczywistości.”
Gaga mówi że przeszła przez coś tak strasznego że oderwało ją to od rzeczywistości. Ponieważ nie mogła poradzić sobie z prawdziwym powodem jej egzystencji, jej psychika “wypełniła obrzydliwe dziury” i stworzyła swój własny wewnętrzny świat w który mogła uciec i tam przetrwać. Dokładnie to samo dzieję się z ofiarami MK-Ultra które po ucieczce w swój bajkowy świat zaczynają być programowane przez swoich panów. Następnie Gaga opisuje sposób w jaki jej rozszczepiony umysł postrzega świat wokół.
Pielięgniarki noszą swoje czapki w stylowy sposób, ponieważ tak wygląda świat w oczach rozszczepionej osobowości Gagi
W świecie Gagi pielęgniarki noszą ubrania Calvina Kleina a ona sama ma buty Giuseppe Zanottiego. Dodatkowo czepki pielęgniarek noszone są na wzór paryskich beretów ponieważ według Gagi jest to “romantyczne”. To co widzimy nie jest prawdziwe, to jest świat widziany przez Gagę radzącą sobie w ten sposób ze swoim urazem z przeszłości. Ponieważ kocha modę, świat mody jest zintegrowany ze światem do którego ucieka aby znieść rzeczywistość. Przesłanka tej sceny jest bardzo podobna do filmu Sucker Punch gdzie młoda pacjentka szpitala psychiatrycznego odcina się od rzeczywistości jeszcze przed zabiegiem lobotomii (praniem mózgu)
Wygląda na to że lobotomie odbywają się też na oddziale Gagi. Gdy przybywa do swojego pokoju, widzimy w nim otępiałe dziewczyny z bandażami wokół głowy. Jest to wskazówka  że instytucja w której przebywa Gaga zajmuje się rzeczami powiązanymi z kontrolą umysłu.
Gdy jest na łóżku rozmawia z pielęgniarką – tak się składa że była ona przy jej narodzinach. Jest to raczej dziwne ( z wielu powodów) potwierdza jednak że życie Gagi było pod ścisłą kontrolą od czasów jej dzieciństwa. Czy ta część jest fikcyjna czy autobiograficzna? Trudno powiedzieć.
siniak na plecach
Gdy Gaga się odwraca jej plecy zdradzają nam że przydarzyło się jej coś strasznego. Pielęgniarka mówi jej wtedy “żadnej intymności  przez dwa tygodnie” co pozwala nam domyśleć się że jej uraz jest w jakimś stopniu podłoża seksualnego. Odpowiada jej że “poradzi sobie” i że “będzie gwiazdą” ponieważ “nie ma nic do stracenia”. Innymi słowy, szok który przeżyła zostawił w niej pustkę którą chce wypełnić swoimi dwiema obsesjami: sławą i sukcesem.

Metamorfoza


Po depresyjnej scenie w szpitalu, Gaga przenosi się do swego apartamentu gdzie odbiera telefon od menadżera: wytwórnia rozwiązała z nią kontrakt. Odpowiada: Ale ja jestem artystką! – tak jakby artystyczna niezależność była najwyższym priorytetem w wytwórniach płytowych… Wpada w szał (topless), w scenie tej występują też płatki Cheerios i rozmazany makijaż. Scena ta zestawiona jest z obrazami Gagi tańczącej w balecie – jak “prawdziwa artystka”. Obie scenki pokazują diametralnie inne światy, posiadają jednakże pewne podobieństwa. Scena baletowa kończy się płaczącą Gagą topless, pokazując że obie sceny wydarzyły się w tym samym czasie – pierwsza w rzeczywistości, druga w jej umyśle.
Roznegliżowana i płacząca Gaga, tak jak w scenie w apartamencie. W ten sposób Gaga postrzega samą siebie, osobę odrzuconą przez swoją wytwórnię.
W kolejnej scenie Gaga leży w wannie dokonując dzieła: farbuje włosy na blond. Powstało jej nowe alter-ego, osoba która stanie się gwiazdą pop.
Transformacja Stefani Germanotty w Lady Gagę symbolizowana jest przez “śmierć” jej starych włosów. Zrobi wszystko dla osiągnięcia pozycji w przemyśle rozrywkowym, zrobi to co wymagają od niej wytwórnie płytowe. W czasie gdy to robi nuci jednocześnie “Marry the Night”(…).
Gdy transformacja się dokonuje, Gaga żegna się ze swoją trupą baletową (czy przypadkiem nie były one wcześniej poddane praniu mózgu ?). “Prawdziwa artystka” znika, pojawia się płytka diva. Kamera przez kilka sekund pokazuje nam to pomieszczenie, prawdopodobnie dla znajdującej się tam symboliki (scena ta kręcona była w Snug Harbor Cultural Center , Nowy Jork).
Widzimy tam kilka interesujących rzeczy. Na samej górze widoczny jest Posejdon, król Atlantydy ze swoim trójzębem. Został tam namalowany zapewne ze względu na to nature tego miejsca (port) , jednakże bóstwo te ma pewne znaczenie w kontekście teledysku: Posejdon jest ważną figurą w okultystycznej mitologii, jest królem Atlantydy, miejsca z którego mają pochodzić Szkoły Tajemnic. Pod Posejdonem znajduje się gwiazda podobna do gwiazd które widzimy w lożach masońskich. Pod gwiazdą widnieje napis “Krzyż jest Moją Opoką ” (w angielskim – kotwicą/anchor) – chrześcijańskie powiedzenie, lecz napisane na odwrót. Jestem prawie pewny że ta fraza w Porcie Snug nie jest napisana na odwrót. Dlaczego jest tak w klipie? Czy to reprezentuje duchową przemianę Gagi która “poślubiła noc”?
Kamera przenosi się na oculus (okrągłe okno na wierzchołku kopuły) pokazując słońce grające w tym ujęciu zrenicę “oka”. Oculus zmienia się w księżyc w pełni. Gdy dzień zamienia się w noc, Stefani znika – pojawia się Lady Gaga.

Zaślubiny z nocą


Większość stron muzycznych piszę że w Marry the Night chodzi o wychodzenie z domu, zabawę i balowanie w Nowym Jorku. Jednak tak jak w innych dziełach Gagi symbolizm teledysku ukazuje nam jego głębsze, rytualne znaczenie. Jak zobaczyliśmy wcześniej, Lady Gaga jest napędzana przez swoje pragnienie odniesienie sukcesu, i zdaje sobie sprawę że kluczem do tego jest INICJACJA. Mówiąc inaczej, sprzedaż swojej duszy.
W kontekście całego teledysku wyrażenie “poślubienie nocy” nabiera prawie metafizycznego znaczenia. Małżeństwo jest rytuałem religijnym, stworzeniem więzi między dwojgiem ludzi. Co oznacza wyrażenie: poślubić noc? Może oznaczać zadawanie się z ludzmi działającymi w ciemności: okultystyczną elitą (tych ktorych nazywamy Illuminati). Może też oznaczać odkrycie swojej własnej “mrocznej strony”. W każdym z tych przypadków istnieje odniesienie do “odrodzenia”. I to właśnie widzimy: narodziny Lady Gagi, alter-ego Stefani Germanotty.
Gaga udaje się później na trening gwiazdy pop. Żadnego baletu, tutaj chodzi tylko o bycie cool, o szpanerską choreografię.
“Tak, masz tak tańczyć jeśli chcesz znalezć się w MTV. Wracaj tam i rób tak dalej.”
Gdy jej trening dobiega końca, Gaga jest gotowa na swój wielki dzień. Staje się modną divą i tańczy w czymś co można nazwać parodią teledysków MTV.
Ze swoimi szpanerskimi okularami i tancerkami w tle, Gaga ma teraz wszystko co potrzebne do stania się produktem przemysłu muzycznego.
Teraz widzimy montaż licznych scenek z życia Gagi, momentów chwały i upadków gwiazdy, gigantycznych kapeluszy, łazienki i emocjonalnej niestabilności. Wszystkie te bzdury spełniają jednak swoje zadanie: Gaga podpisuje kontrakt.
Gdy “poślubiasz noc” (sprzedajesz swoją duszę) drzwi przemysłu muzycznego otwierają się w magiczny sposób. Gaga umawia się na spotkanie z Interscope Records.
Klip kończy się bardzo dziwną sceną:
Gaga ubrana na czerwono – w kolorze symbolicznym dla ofiary i inicjacji. Ma na głowie kapelusz Paco Rabane, modny i symboliczny: w całości zasłania jej twarz.Gaga ginie w nocy-staje się jej częścią)

Konkluzja
Wiele osób opisuje Marry the Night jako “nowy kierunek” obrany przez Gagę, jednak klip wciąż wykorzystuje jej ulubiony temat: cenę sławy. Początek klipu wprowadza właściwie w świat kontroli umysłu, podczas gdy Gaga opisuje jak rozszczepienie osobowości pozwala jej radzić sobie z rzeczywistością. Gdy artystka-brunetka przemienia się w blond dive, powstaje Lady Gaga, alter-ego które zrobi wszystko co trzeba by osiągnąć pozycję w przemyśle muzycznym. Najważniejsze są “zaślubiny z nocą”, jest to poetycki sposób określający sprzedaż swej duszy i współpracę z mroczną stroną. Gaga musiała zaprzeczyć wszystkiemu czym była wcześniej i stać się nową osobą. Pod obrazami mody i tańca, klip ukrywa tematykę rytuałów, gdzie umierająca tancerka baletowa daje narodziny gwiezdzie MTV. Od wyjałowionej dziewczyny nie mającej nic do stracenia do międzynarodowej gwiazdy – aby odmienić swój los potrzeba było małżeństwa z siłami ciemności. Jaki jest koszt tego wszystkiego? Ostatnia scena wideoklipu, w połączeniu z piekielnym ogniem i ofiarną, czerwoną suknią mówi aż nazbyt wiele.
Pomimo swojej rzekomej oryginalności Gaga przekazuje swoim młodym fanom ten sam przekaz co inne gwiazdy pop: “Kontrola umysłu jest cool, wszyscy to robią. Poddaj się mrocznej stronie mocy a dostaniesz wszystko czego chcesz.” Lecz gdy zaczyna robić się strasznie a noc okazuje się być gwałtownym małżonkiem, prośba o rozwód nie wchodzi w rachubę. Spytajcie się księżnej Diany



Brak komentarzy: