Kiedy patrzę wstecz na moje życie,
to nie tak, że nie chcę widzieć tego dokładnie tak,
jak miało to miejsce.
Po prostu wolę pamiętać je w artystyczny sposób.
Zgodnie z prawdą, kłamstwo o tym wszystkim
jest dużo bardziej uczciwe, ponieważ
ja je wymyśliłam.
Psychologia kliniczna mówi nam że prawdo podobnie
trauma jest najzmyślniejszym mordercą.
Wspomnień nie można poddać recyklingowi jak atomów czy cząsteczek w fizyce kwantowej.
Mogą one być utracone na zawsze.
To coś w rodzaju mojej przeszłości jako nie dokończonego obrazu i ja jako artystka tego malunku, muszę wypełnić wszystkie, brzydkie dziury i uczynić je znów pięknym.
To nie dlatego że byłam nieuczciwa.
Po prostu brzydzę się rzeczywistością.
Na przykład te pielęgniarki:
Mają na sobie przyszły sezon Calvin Klein,
i ja także.
I buty -custom Giuseppe Zannotti.
I ułożyły swoje siatkowe czapki na bok,
Jak paryskie berety.
Bo myślę że to romantyczne,
i wierze też że mięta będzie modna,
wiosną przyszłego roku.
I ta pielęgniarka z prawej?
Ma świetny tyłek.
Bum.
Prawda jest taka, że wtedy w klinice
nosili te śmieszne kapelusze,
aby ochronić swoje włosy od krwi.
I ta dziewczyna z lewej - zamówiła gummy bears i nóż parę godzin temu. Dali jej tylko gummy bears. Chciałabym aby mi dali tylko gummy bears.
P: Dzień dobry morfinowa księżniczko, jak się czujesz? Wszystko poszło bardzo dobrze. Tylko spójrz na siebie,pamiętam gdy Cię przywieźli. Wyglądasz zupełnie jak Twoja matka.
G:Właściwie, to moja matka jest świętą.
P: Tachykardia,tętno 120.
G: Mam zamiar to zrobić..
P: Brak intymności na dwa tygodnie. 90/40 ciśnienie krwi trochę niskie, ale zawsze masz raczej zaniżone.
G: Zostanę gwiazdą.. Wiesz dlaczego?
P: Dlaczego?
G: Ponieważ.. nie mam nic do stracenia.
P: Czy potrzeba ci jeszcze czegoś?
G: Śmiechu i gry na pianinie.
Bo: To może być ktoś istotny.
G: Halo? To mój manager.
Bo: Świetnie, mówiłam.
G: Ale ja jestem artystka - co? co to oznacza??
Jestem wielką gwiazdą.. Jestem tak brudna..
Moglibyście rzec, że straciłem wszystko. Ale wciąż miałam mój BeDazzler(urządzenie służące do łatania,mocowania łatek) i mam wiele łatek, błyszczących z M&J Trimming.
Więc siałam spustoszenie na jakiś starych drelichach i zrobiłam to, co zrobiła by każda dziewczyna.. Zrobiłabym to wszystko od nowa.
Zamierzam poślubić noc
Nie zrezygnuję ze swojego życia
Jestem wojowniczą królową
Oddam się namiętności, dzisiejszej nocy
Zamierzam poślubić ciemność,
kochać się z gwiazdami
Jestem żołnierzem swojej pustki
Jestem zwycięzcą.
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Nie mam zamiaru więcej płakać
Zamierzam poślubić noc
Nie pozostawiając nic do odkrycia na tych ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Zamierzam zasznurować buty,
Zarzucić skórę i wypłynąć w rejs
w dół ulicą, którą kocham
w moich siatkowych rękawiczkach.
Jestem grzesznikiem.
Potem pójdę do baru,
Ale nie mam zamiaru więcej płakać
Będę trzymać wysoko szklankę whisky
całując barmana dwa razy
Jestem frajerką.
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Nie mam zamiaru więcej płakać
Zamierzam poślubić noc
Nie pozostawię nic do odkrycia na ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Nic nie jest na tyle fajne,
żeby mnie od ciebie odciągnąć
Nowy Jork jest nie tylko opalenizną,
która nie schodzi.
Miłość jest nowym
Materiałem albo czernią
Kościste pistolety
Są ślubnymi dzwonami na poddaszu
Rozgrzej Ginger'a*
Aby wspiąć się na maskę El Camino
Nie powiększę dziur w siedzeniu moimi obcasami,
Bo to na nim się kochamy.
Dalej, biegnij
Włącz samochód i uciekaj!
Zamierzam wyjść za noc
Wypalimy dziury w ulicy
Zamierzam wyjść za noc
Nie pozostawię nic do odkrycia na ulicach
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię noc
Po po po poślubię
Po po po poślubię
Po po po poślubię poślubię noc
Zamierzam poślubić noc
Zamierzam poślubić noc
Dalej! Za, noc.
*samochód, który Lady GaGa zaprezentowała na swoim zdjęciu na Twitterze. http://twitpic.com/4rmz8b
Mało kto zrozumiał ten klip a więc tu z innej strony mam dla was symbolikę ''Marry the Night''
Ta piosenka razem z teledyskiem są niesamowite.Teledysk lepszy od najlepszych filmów a piosenka według niektórych z góry banalna a tu takie rzeczy! Wow wystarczy ją zrozumieć więc proszę:
!!!Symbolika “Marry the Night” Lady Gagi – kontrola umysłu i narodziny gwiazdy
Teledysk do “Marry the Night”
opowiada historię narodzin supergwiazdy sceny muzycznej, Lady Gagi.
Dziwne jest to że jej “podróż” zaczyna się od opisywania symptomów
typowych dla ofiar programu kontroli umysłu. Czy w tym teledysku
istnieje drugie dno? Przyjrzymy się symbolice w “Marry the Night” oraz
jej okultystycznemu znaczeniu.
Lady Gaga wprowadziła wielkie zamieszanie w szeregach swoich fanów zapowiadając że jej nowy klip Marry the Night
będzie pokazywał wydarzenia z jej przeszłości. Ciekawe czy jej fani
spodziewali się że klip zacznie się od pokazania Gagi w szpitalu
psychiatrycznym
Dla tych jednak znających już związki
między przemysłem rozrywkowym a programem kontroli umysłu opartym na
torturach, historia jest jak najbardziej zrozumiała. Podczas gdy wiele z
jej poprzednich klipów nawiązuje do tematyki prania mózgu w sposób
subtelny i symboliczny, Marry the Night idzie dalej i wyjawia
znacznie więcej. Pomimo wszlekich trudności, jak sama mówi, jest
zdeterminowana do zaistnienia w przemyśle muzycznym i zrobi wszystko by
osiągnąć swój cel. Dlatego też “poślubia noc” – jest to wyrażenie o
głębszym znaczeniu.
Teledysk jest debiutem reżyserskim Gagi i według MTV.com
jest w zasadzie wielkim “dziękuje” dla Interscope Records – wytwórni z
którą Gaga podpisała kontrakt. Jest to prawda ale nie cała: klip jest
też wyrazem podziękowań dla ludzi stojących w cieniu wytwórni płytowej:
dla “Nocy” którą poślubiła. Zobaczmy najważniejsze sceny w teledysku.
W szpitalu psychiatrycznym
Na początku teledysku widzimy Gagę
przedstawioną jako pacjentkę w jakimś oddziale szpitala
psychiatrycznego. Leżąc na noszach samojezdnych pchanych przez dwie
pielęgniarki, Gaga opisuje sposób w jaki postrzega rzeczywistość. Nie
mogąc znieść tego co przeżyła (trauma) Gaga ucieka do swojego własnego
świata aby móc dalej funkcjonować. Objawy rozpadu osobowości opisywane
przez Gagę odpowiadają objawom i celom opartej na traumie kontroli
umysłu, programowi Monarch
Program Monarch używa różnych metod; przemocy, narkotyków i gwałtu do
wywołania traumy i dysocjacji (rozszczepienia) osobowości ofiary –
naturalnego mechanizmu obronnego mózgu. Rozpad osobowości jest następnie
wykorzystywany przez “treserów” od prania mózgu do programowania w tej
osobie nowych osobowości alternatywnych (alter ego). Jest to historia
opisywana w Marry the Night, gdzie Gaga tworzy nową osobowość dla stania się sławną.
Proces ten powoduje również wielkie
dziury w pamięci ofiar próbujących odkryć swoją przeszłość. W intro
nowego klipu Gaga opisuje jak ofiara programu Monarch może postrzegać
rzeczywistość:
“Gdy spoglądam wstecz, to nie tak że nie chce widzieć rzeczy dokładnie takimi jakie były, ja po prostu wolę pamiętać je w sposób artystyczny. Mówiąc szczerze, kłamstwo o nich jest znacznie bardziej prawdziwe, ponieważ to ja je stworzyłam. Kliniczna psychologia mówi nam że trauma jest ostatecznym zabójcą. Wspomnienia nie są wprowadzane ponownie w obieg tak jak atomy i cząsteczki w fizyce kwantowej. Mogą być stracone na zawsze. Tak jakby moja przeszłość była niedokończonym obrazem, a ja jako twórca tego obrazu, muszę wypełnić czymś te obrzydliwe dziury i uczynić je na powrót pięknymi. To nie tak że jestem nieszczera, ja po prostu brzydzę się rzeczywistości.”
Gaga mówi że przeszła przez coś tak
strasznego że oderwało ją to od rzeczywistości. Ponieważ nie mogła
poradzić sobie z prawdziwym powodem jej egzystencji, jej psychika
“wypełniła obrzydliwe dziury” i stworzyła swój własny wewnętrzny świat w
który mogła uciec i tam przetrwać. Dokładnie to samo dzieję się z
ofiarami MK-Ultra które po ucieczce w swój bajkowy świat zaczynają być
programowane przez swoich panów. Następnie Gaga opisuje sposób w jaki
jej rozszczepiony umysł postrzega świat wokół.

Pielięgniarki noszą swoje czapki w stylowy sposób, ponieważ tak wygląda świat w oczach rozszczepionej osobowości Gagi
W świecie Gagi pielęgniarki noszą ubrania
Calvina Kleina a ona sama ma buty Giuseppe Zanottiego. Dodatkowo czepki
pielęgniarek noszone są na wzór paryskich beretów ponieważ według Gagi
jest to “romantyczne”. To co widzimy nie jest prawdziwe, to jest świat
widziany przez Gagę radzącą sobie w ten sposób ze swoim urazem z
przeszłości. Ponieważ kocha modę, świat mody jest zintegrowany ze
światem do którego ucieka aby znieść rzeczywistość. Przesłanka tej sceny
jest bardzo podobna do filmu Sucker Punch gdzie młoda pacjentka szpitala psychiatrycznego odcina się od rzeczywistości jeszcze przed zabiegiem lobotomii (praniem mózgu)
Wygląda na to że lobotomie odbywają się
też na oddziale Gagi. Gdy przybywa do swojego pokoju, widzimy w nim
otępiałe dziewczyny z bandażami wokół głowy. Jest to wskazówka że
instytucja w której przebywa Gaga zajmuje się rzeczami powiązanymi z
kontrolą umysłu.
Gdy jest na łóżku rozmawia z pielęgniarką
– tak się składa że była ona przy jej narodzinach. Jest to raczej
dziwne ( z wielu powodów) potwierdza jednak że życie Gagi było pod
ścisłą kontrolą od czasów jej dzieciństwa. Czy ta część jest fikcyjna
czy autobiograficzna? Trudno powiedzieć.

siniak na plecach
Gdy Gaga się odwraca jej plecy zdradzają
nam że przydarzyło się jej coś strasznego. Pielęgniarka mówi jej wtedy
“żadnej intymności przez dwa tygodnie” co pozwala nam domyśleć
się że jej uraz jest w jakimś stopniu podłoża seksualnego. Odpowiada jej
że “poradzi sobie” i że “będzie gwiazdą” ponieważ “nie ma nic do
stracenia”. Innymi słowy, szok który przeżyła zostawił w niej pustkę
którą chce wypełnić swoimi dwiema obsesjami: sławą i sukcesem.
Metamorfoza
Po depresyjnej scenie w szpitalu, Gaga
przenosi się do swego apartamentu gdzie odbiera telefon od menadżera:
wytwórnia rozwiązała z nią kontrakt. Odpowiada: Ale ja jestem artystką! –
tak jakby artystyczna niezależność była najwyższym priorytetem w
wytwórniach płytowych… Wpada w szał (topless), w scenie tej występują
też płatki Cheerios i rozmazany makijaż. Scena ta zestawiona jest z
obrazami Gagi tańczącej w balecie – jak “prawdziwa artystka”. Obie
scenki pokazują diametralnie inne światy, posiadają jednakże pewne
podobieństwa. Scena baletowa kończy się płaczącą Gagą topless, pokazując
że obie sceny wydarzyły się w tym samym czasie – pierwsza w
rzeczywistości, druga w jej umyśle.

Roznegliżowana i płacząca Gaga, tak jak w scenie w
apartamencie. W ten sposób Gaga postrzega samą siebie, osobę odrzuconą
przez swoją wytwórnię.
W kolejnej scenie Gaga leży w wannie
dokonując dzieła: farbuje włosy na blond. Powstało jej nowe alter-ego,
osoba która stanie się gwiazdą pop.

Transformacja Stefani Germanotty w Lady Gagę symbolizowana
jest przez “śmierć” jej starych włosów. Zrobi wszystko dla osiągnięcia
pozycji w przemyśle rozrywkowym, zrobi to co wymagają od niej wytwórnie
płytowe. W czasie gdy to robi nuci jednocześnie “Marry the Night”(…).
Gdy transformacja się dokonuje, Gaga
żegna się ze swoją trupą baletową (czy przypadkiem nie były one
wcześniej poddane praniu mózgu ?). “Prawdziwa artystka” znika, pojawia się
płytka diva. Kamera przez kilka sekund pokazuje nam to pomieszczenie,
prawdopodobnie dla znajdującej się tam symboliki (scena ta kręcona była w
Snug Harbor Cultural Center , Nowy Jork).

Widzimy tam kilka interesujących rzeczy.
Na samej górze widoczny jest Posejdon, król Atlantydy ze swoim
trójzębem. Został tam namalowany zapewne ze względu na to nature tego
miejsca (port) , jednakże bóstwo te ma pewne znaczenie w kontekście
teledysku: Posejdon jest ważną figurą w okultystycznej mitologii, jest
królem Atlantydy, miejsca z którego mają pochodzić Szkoły Tajemnic. Pod
Posejdonem znajduje się gwiazda podobna do gwiazd które widzimy w lożach
masońskich. Pod gwiazdą widnieje napis “Krzyż jest Moją Opoką ” (w
angielskim – kotwicą/anchor) – chrześcijańskie powiedzenie, lecz
napisane na odwrót. Jestem prawie pewny że ta fraza w Porcie Snug nie
jest napisana na odwrót. Dlaczego jest tak w klipie? Czy to reprezentuje
duchową przemianę Gagi która “poślubiła noc”?
Kamera przenosi się na oculus (okrągłe
okno na wierzchołku kopuły) pokazując słońce grające w tym ujęciu
zrenicę “oka”. Oculus zmienia się w księżyc w pełni. Gdy dzień zamienia
się w noc, Stefani znika – pojawia się Lady Gaga.
Zaślubiny z nocą
Większość stron muzycznych piszę że w Marry the Night
chodzi o wychodzenie z domu, zabawę i balowanie w Nowym Jorku. Jednak
tak jak w innych dziełach Gagi symbolizm teledysku ukazuje nam jego
głębsze, rytualne znaczenie. Jak zobaczyliśmy wcześniej, Lady Gaga jest
napędzana przez swoje pragnienie odniesienie sukcesu, i zdaje sobie
sprawę że kluczem do tego jest INICJACJA. Mówiąc inaczej, sprzedaż
swojej duszy.
W kontekście całego teledysku wyrażenie
“poślubienie nocy” nabiera prawie metafizycznego znaczenia. Małżeństwo
jest rytuałem religijnym, stworzeniem więzi między dwojgiem ludzi. Co
oznacza wyrażenie: poślubić noc? Może oznaczać zadawanie się z ludzmi
działającymi w ciemności: okultystyczną elitą (tych ktorych nazywamy
Illuminati). Może też oznaczać odkrycie swojej własnej “mrocznej
strony”. W każdym z tych przypadków istnieje odniesienie do
“odrodzenia”. I to właśnie widzimy: narodziny Lady Gagi, alter-ego
Stefani Germanotty.

Gaga udaje się później na trening gwiazdy pop. Żadnego baletu, tutaj chodzi tylko o bycie cool, o szpanerską choreografię.

“Tak, masz tak tańczyć jeśli chcesz znalezć się w MTV. Wracaj tam i rób tak dalej.”
Gdy jej trening dobiega końca, Gaga jest
gotowa na swój wielki dzień. Staje się modną divą i tańczy w czymś co
można nazwać parodią teledysków MTV.

Ze swoimi szpanerskimi okularami i tancerkami w tle, Gaga ma
teraz wszystko co potrzebne do stania się produktem przemysłu
muzycznego.
Teraz widzimy montaż licznych scenek z
życia Gagi, momentów chwały i upadków gwiazdy, gigantycznych kapeluszy,
łazienki i emocjonalnej niestabilności. Wszystkie te bzdury spełniają
jednak swoje zadanie: Gaga podpisuje kontrakt.

Gdy “poślubiasz noc” (sprzedajesz swoją duszę) drzwi
przemysłu muzycznego otwierają się w magiczny sposób. Gaga umawia się na
spotkanie z Interscope Records.
Klip kończy się bardzo dziwną sceną:

Gaga ubrana na czerwono – w kolorze symbolicznym dla ofiary i
inicjacji. Ma na głowie kapelusz Paco Rabane, modny i symboliczny: w
całości zasłania jej twarz.Gaga ginie w nocy-staje się jej częścią)
Konkluzja
Wiele osób opisuje Marry the Night
jako “nowy kierunek” obrany przez Gagę, jednak klip wciąż wykorzystuje
jej ulubiony temat: cenę sławy. Początek klipu wprowadza właściwie w
świat kontroli umysłu, podczas gdy Gaga opisuje jak rozszczepienie
osobowości pozwala jej radzić sobie z rzeczywistością. Gdy
artystka-brunetka przemienia się w blond dive, powstaje Lady Gaga,
alter-ego które zrobi wszystko co trzeba by osiągnąć pozycję w przemyśle
muzycznym. Najważniejsze są “zaślubiny z nocą”, jest to poetycki sposób
określający sprzedaż swej duszy i współpracę z mroczną stroną. Gaga
musiała zaprzeczyć wszystkiemu czym była wcześniej i stać się nową
osobą. Pod obrazami mody i tańca, klip ukrywa tematykę rytuałów, gdzie
umierająca tancerka baletowa daje narodziny gwiezdzie MTV. Od
wyjałowionej dziewczyny nie mającej nic do stracenia do międzynarodowej
gwiazdy – aby odmienić swój los potrzeba było małżeństwa z siłami
ciemności. Jaki jest koszt tego wszystkiego? Ostatnia scena wideoklipu, w
połączeniu z piekielnym ogniem i ofiarną, czerwoną suknią mówi aż
nazbyt wiele.
Pomimo swojej rzekomej oryginalności Gaga
przekazuje swoim młodym fanom ten sam przekaz co inne gwiazdy pop:
“Kontrola umysłu jest cool, wszyscy to robią. Poddaj się mrocznej
stronie mocy a dostaniesz wszystko czego chcesz.” Lecz gdy zaczyna robić
się strasznie a noc okazuje się być gwałtownym małżonkiem, prośba o
rozwód nie wchodzi w rachubę. Spytajcie się księżnej Diany


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz